вторник, 6 март 2012 г.

Американски понички / Doughnuts


Отдавна синчето ми искаше да му направя Американски понички , като се порових в нета попаднах на тази рецепта

Вчера ги замесих а резултата е поразителен , толкова вкусни станаха , мекички , въздушни ...а с каква скорост излитаха от чинията ...:)))


Аз приготвих половин доза от тази която съм написала и се получиха около 25 -30 понички . Не знам точно защото много от поничките изчезнаха още при пърженето :))




Необходими продукти :



2 пакета суха мая

1/4 чаша топла вода


1 1/2 чаши хладко мляко

1/2 чаша
захар

1
чаена лъжичка сол

2 яйца

1/3 чаша краве масло /разтопено/

5
чаши пресято брашно

За пържене :


1
литър олио за пържене

За глазурата :

пудра захар

прясно мляко


ванилия




Аз лично тестото го замесих в хлебопекарна и го оставих да втасва там . За тези който ще ме последват продуктите поставих в следния ред : вода , прясно мляко , яйца , масло , захар , брашно , сол и маята . Месих на програмата за тесто с втасване .

Лично на мен ми се наложи да добавя около половин чаша бра
шно за да се получи хубаво гладко и меко тесто ?/ не трябва да прекалявате с тестото /

За другите който ще ги правят на ръка . Смесвате топлата вода с маята и оставяте на топло да се надигне .
В дълбока купа си слагате останалите продукти и половината от брашното . Прибавяте шупналата мая и разбърквате с дървена лъжица да се получи гладка каша . Може да бъркате и с миксер с приставки за тесто ,бъркате около 5 минути и после постепенно започвате да прибавяте и останалото брашно ( може да поеме малко повечко брашно от дадените в рецептата ).

Продължавате да го
месите на ръка ,тестото ви трябва да стане меко и леко лепкаво . Не е необходимо да се меси това тесто много , 10-тина минутки са ви достатъчни .
Така замесеното тесто оставете на топло да втаса за около 2 часа .

Тестото трябва да удвой обема си , при мен тестото стана тройно :))

Набрашнете плота на който ще точите , изсипете половината от тестото . Разточете лист с дебелина около 1 см . и изрежете кръгове с помощта на формички или чаша .

Оставете така оформените понички да втасат на топло . Аз лично ги
наредих върху хартия за печене . Втасването на поничките продължи около 30-40 мин.

Загряваме мазнината в тенджера ,олиото трябва да ви е в съда който ще пържите поне 3 пръста , може повече ,но не и по-малко .

Пържите в загрялата мазнина , но не трябва и да е много загряла за да не прегорят бързо а вътре да останат сурови . Котлона ви трябва да е малко над средната стойност .

Пържите до тъмно златисто ...




Вадите и ги слагате върху кухненска хартия за да поеме излишната мазнина .

Ако нямате търпение , поръсвате ги с пудра захар и нека похапването започне веднага ...:))

Ако ли не като изстинали може да ги наредите на решетка и да ги залеете със смес приготвена от пудра захар , прясно мляко и една ванилия ... аз го направих по-редичко за да облеят поничките колкото да полепнат захарните топчета , но вие може да си го направите по-гъстичко ...


Другия вариант който може да направите е да ги залеете с разтопен шоколад :))

Това е ,да ви е сладко!


5 коментара:

  1. Много са вкусни и пухкави, Наде! В къщи много ги обичаме, но в моята рецепта е сухо мляко. Като гледам, и с "течно" мляко става:). Чудесно си ги украсила!

    ОтговорИзтриване
  2. Да ,така е много вкусни станаха! Аз за първи път ги приготвям и останах очарована ... :))
    Благодаря ти за комплимента , много мило!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми харесаха, така апетитно изглеждат!!!

    Поздрави, Маги :)

    ОтговорИзтриване
  4. И зглежда. Чудесно! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Iskam da popitam kolko grama e edno paketche suha maq!?Zashtoto pri nas se prodava v golqma opakovka.Predvaritelno Blagodarq!!!:)

    ОтговорИзтриване

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка