неделя, 6 март 2011 г.

Булгур за гарнитура


Тук в Кипър така приготвен булгура много често присъства на трапезата . Тази рецепта за мен е Турска , но Кипърци твърдят ,че си е тяхна ... Както и всичко останало :))
на Турското кафе му казват , че е Кипърско :)

Та да не се отплесвам ...
Бургурито ,както те му казват стана любимо ястие на моя син , хапва си го с малко кисело мляко и никога не му отказва!
Тази рецепта не е сложна , приготвя се за 30 минути най- много !
За тези който обичат булгур я препоръчвам да си го направят по този начин .


необходими подукти :

300 грама булгур
1 пълна шепа фиде
2 супени лъжици доматено пюре
1 средно голяма глава лук
1 зеленчуков бульон или 1 супена лъжица Маги
3-4 супени лъжици зехтин



Слагаме си тенджерата в която ще правим булгура на котлона , наливаме зехтина .
След като зехтина се е загрял добре прибавяме ситно нарязания лук . Запържваме за 2-3 мин .
Прибавяме и фидето , запържваме до златисто .
Изсипваме булгура , разбъркваме 2-3 пъти и изсипваме доматеното пюре предварително разтворено в 300 мл. вода ....
Прибавяме си бульона и още 400 -450 мл. вода.
Оставаме да га заври .

След като е завряло аз го оставям 2-3 мин да покъкри ,след което изключвам котлона ,слагам капака на тенджерата и го оставям на страна за 30 мин.

Приятелката ми от която знам рецептата след като заври го спира веднага ...докато аз го оставям малко да поври .

Булгура ще си поеме цялата вода.


Да ви е сладко!

3 коментара:

  1. Копирам си тази интересна за мен рецепта :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Наде, благодаря за тази рецепта! В най-скоро време ще я направя и ще пиша :) Страхотно изглежда и съм убедена, че е вкусотия!!!! Относно произхода ...да турско ястие е..Наблюдавам от доста време няколко турски блога, присъства като традиционно ястие.

    ОтговорИзтриване
  3. Момичета радвам се ,че ви е допаднала рецептата ...

    ОтговорИзтриване

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка