понеделник, 28 февруари 2011 г.

Лазаня със спанак и сирене




Необходими продукти :

1 пакет кори за лазаня

за плънката:

2 връзки пресен спанак , около 500 грама
1 връзка пресен лук
300 грама бяло саламурено сирене
6 яйца
олио


за заливката:

1 литър прясно мляко
2 супени лъжици брашно
50 грама масло
1 супена лъжица Маги "Вълшебен вкус"

200 грама настърган кашкавал



Първо си попарваме спанака за 2-3 мин. оцеждаме го и го оставяме на страна да изстине .
В малко мазнина си задушаваме пресния лук който сме нарязали на ситно .
Към него прибавяме и нарязания на ситно попарен спанак .
Задушаваме за около 10 мин.
Сваляме от огъня и оставаме на страна да изстине .

Натрошаваме си сиренето на много дребно . Към него прибавяме яйцата и разбъркваме добре .
След като е изстинала спаначената смес я прибавяме съм яйчената ... объркваме добре .

Взимаме си друга съдинка където ще приготвим млечната каша .
Слагаме на котлона и в съдинката си разтапяме маслото . След като маслото започне да обвазува шупли , прибавяме 2-те супени лъжици брашно . Бъркаме постоянно докато брашното се отпусне и не седи на бучки .... Започваме да прибавяме бавно ,малко по малко прясното мляко като постоянно бъркаме сместа с дървена лъжица .... внимаваме да не се образуват бучки . Или ако се образуват да се разбият добре .... прибавяме Маги .
Оставяме сместа на котлона да поври за 3-4 минути .
Трябва да се получи много рядка каша .

След като и кашата ни е готова в тенджерка сипваме вода и прибавяме малко сол . Слагаме на котлона да заври . Във врялата вода ще си варим листата за лазаня за 2-3 мин .
Никога не слагайте листата на веднъж , аз ги варя по 2 . Винаги когато съм слагала повече сами залепвали една за друга .

Приготвяме си тавичката в която ще си приготвим лазанята .
Аз предварително си нареждам листата за да видя колко ще ми трябват на ред и как ще бъдат разположени за да покрият дъното .
Аз у дома използвам 2 тавички за лазаня едната ми събира на ред 4 листа а другата 6 листа ...
Ако е с 4 листа на ред сместа която съм дала стига за 4 реда ,ако слагам по 6 листа на ред сместа стига за 3 реда . Спаначената смес трябва да си я разделите на 2 или 3 в зависимост каква тава ще ползвате .

Започваме реденето на лазанята . Аз в случая ще правя лазаня на 3 реда .
На дъното на тавичката изсипвам едно черпаче от млечната каша ,върху нея нареждам първия ред от попарени кори . Разстиламе половината от спаначено - яйчената смес ,заливаме с един черпак от млечната каша , пак листа , другата половина на сместа и пак един черпак от млечната каша ,нареждаме последния ред кори . Заливаме с останалата млечна каша .

Печем на около 175 градуса на вентилатор за около час или до готовност . 10 мин преди края поръсваме с кашкавала .

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка