четвъртък, 17 февруари 2011 г.

Френски макарони с крем "Ганаш"



Необходими продукти:

50 грама белтъци престояли от 2 до 5 дена в хладилник

25 грама захар

65 грама бадемово брашно

100 грама пудра захар

червена сладкарска боя



за крема "Ганаш"

200 грама бял шоколад

100 грама сметана най-малко 36%

червена сладкарска боя





Преди да започнем приготвяне то на сместа си вадим белтъците на стайна температура поне 2 часа преди това.
Започваме разбиването първо с тел за 2-3 мин и после с миксер .
След като се образува бяла пяна прибавяме захарта .
Продължава ме разбиването докато се превърне в плътен бял целувчен крем .
Прибавяме сладкарска та боя . Аз ползвах гело образна.
Пресяваме си пудрата захар и бадемовото брашно.
С помощта на шпатула продължава ме бъркането на сместа като малко по малко на големи интервали прибавяме пудрата захар смесена с бадемовото брашно.Бъркането става само в една посока като прехвърляме сместа .



Готовата смес пълним в пош с кръгъл накрайник ,0.5 см. или какъвто имате :)))

Шприцоваме върху хартия за печене на която предварително сме очертали кръгчета с диаметър 3 см. или 5 см. Това зависи и от това колко големи искате да ви станат макароните. Аз ги направих 5 см. точно за 2 хапки :))


Така шприцовани в тавата ги оставяте да престоят 45 мин на стайна температура .
Целта е да се образува лека коричка .
Слагаме да печем макароните в предварително загряла фурна на 160 градуса за около 10 минути и след това намаля ме температура та на 120 градуса и оставяме за още 5 мин.

Вадим макароните от фурната , оставяте макароните на хартията да изстинат ,след това по лесно се отлепят.Черупките са много крехки ,отлепят се много внимателно .Ако това ви затруднява може да навлажните хартията като я поставите върху навлажнена кърпа.

Приготвяме на крема "Ганаш"
Загряваме сметаната на котлона до 90 градуса ,прибавяме начупения шоколад .
Бъркаме до поучаването на еднородна смес . Оставяме сместа на стайна температура да се охлади ,и след това прибираме в хладилника за най - малко за 4 часа.
С помощта на миксер разбиваме сместа до твърдост.

Шприцоваме от крема на едната черупка и захлупваме с другата като притискаме леко .


Рецептата е адаптирана от блога на Ginger Cookies



4 коментара:

  1. Сполучливи са станали. Много красиви: огнени, темпераментни, сладки.. точно като за седмицата на влюбените :-)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти Димитрина :)
    Това ми беше и целта ,още сме в седмицата на влюбените!

    На мен ми идват малко първо-мартенски (с това беличко) :))

    Това ми е втори опит с френските макарони ,и е малко по-успешен от първия :)))

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. O, разгледах и лимонените, Надя.. мхммм! - прекрасни са!

    За този вид сладки все не намирам достатъчно кураж, а толкова ми харесват.. нищо, има време ;-)

    Поздрави,

    ДимитрАна ;-)

    ОтговорИзтриване
  4. Димитрана ,не се съмнявам, че ще се справиш и то перфектно ! Предвид сръчните ти ръце :-)))!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка