вторник, 1 февруари 2011 г.

Вита кокосова торта "Влакче"



Необходими продукти:

за блата:
15 яйца
15 супени лъжици захар
15 супени лъжици брашно
3 супени лъжици настъргана портокалова кора



крема :
400 мл. течна сметана
100 гр. пудра захар
500гр Маскарпоне
200гр.кокосови стърготини
400гр. подсладено кондензирано мляко


украса от фондан

Приготвяне на блата:
Разделяме жълтъци от белтъци.
Слагаме половината захар при белтъците и половината при жълтъците.
Разбиваме с миксера белтъците на сняг , а след това и жълтъците до побеляване.
С миксера до тук :)
Прибавяме разбитите белтъци при жълтъците не на веднъж а на няколко пъти .
Като бъркаме с дървена лъжица . Целта е да не спадне сместа.След като прибавим всичките белтъци си пресяваме брашното . Прибавяме го бавно към сместа като отново бъркането става с дървена лъжица или тел .Прибавяме и портокаловите корички.

От тази смес се изпичат 3 правоъгълни блата с размери 30 на 40 см. и два кръгли блата с диаметър 25 и 15 см.
Дебелината на блатовете е около сантиметър.
Може да ги изпечете в тава ,а лично ги пекох върху хартия за печене поставена в тавичката на фурната .Печат се на 175 градуса за около 15 мин.
След изпичане на блатовете ги слагате върху влажна хавлиена кърпа за да се отлепи по лесно хартията от блата и да не се накъса .

След като са изстинали добре отлепяме хартията и всеки блат го режем по на 5 ленти с размери приблизително 6 на 40 сантиметра ..
.Моите бяха с размери 5,5 на 39 сантиметра защото изрязах по малко крачетата за да изравня блатовете.

За крема.
Първо си разбиваме сметаната с пудрата захар прибавяме Маскарпоне, кондензирано мляко и кокосови стърготини се смесват добре. Смесваме двете смеси ,разбъркваме добре по поучаването на крем.С него мажем блатовете и внимателно ги завиваме спирало видно.

Стягаме със свежо фолио и прибираме за ден в хладилника.

На следващия ден замазваме двата блата с маслен крем ,прибираме в хладилник да стегне масления крем и след това полагаме фондана.

Рецептата за крема съм я взаймствала от блога на Димитрина http://dimitranas.blogspot.com/2011/01/blog-post.html

технологията на витите торти по подробно съм я показала тук

3 коментара:

  1. Как се озовах при теб, Надя - не знам.. Привет!
    Ето и моя коментар:

    закачливо и същевременно нежно, мило и изключително приятно настроение създава тортата! Харесва ми чистотата на цветовете и формите, опростени и стилизирани, но силно въздействащи!

    Впечатли ме и рецептата за кремчето - познато ми се стори и напълно по мой вкус :-) - после видях и линк към блога ми. Благодаря, че го споменаваш! По-лесно за читателя ще бъде да са готови за кликване линковете - има такава опция при побликуването..

    Поздравления за сръчните ти ръце, Надя!

    С интерес ще следя блога ти, поздрави :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Привет , Димитрина!
    Много виского ценя хубавите думи който си написала за тортата!
    Аз все още съм на ниво Млад Интусиаст ,но плагам огромно старание и всичко правя с голямо желание!

    Много нова съм тук , блога ми е едва от месец .
    Все още не съм много наясно с всички опций тук и една от всички е тази с поставянето на линка...
    Провбам варианти,но като незнам това е единствения начин по който за сега мога да поставям . Обещавам ,че мак ще разгледам и ще пробвам за да успея да ги направя нещата с един КЛИК :)))

    С пожелания за един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми харесва локомотива:)

    ОтговорИзтриване

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка