вторник, 11 януари 2011 г.

"Кодрит Кадир" арабски сладкиш...





Необходими продукти :

За крем карамела:

200 гр. захар

6 бр. яйца

900 мл. прясно мляко

1 п. ванилия

За блата:

1бр. яйца

100 мл. прясно мляко

100 гр захар

100 мл. растително масло ( олио )

2 с.л. какао

100 гр. брашно

1 ч.л. бакпулвер

Всички продукти трябва да са на стайна температура!!!


за карамела:

5 с.л захар




Карамелизираме 5 -те супени лъжици захар . Карамела го разпределяме на дъното на каксова форма или тава в която ще приготвяме сладкиша .

Оставяме го на страна да изстине карамела и да се втвърди .

В купа разбиваме до побеляване яйцата и захарта .
Прибавяме прясното мляко и ванилията , разбъркваме добре.

Изливаме върху вече добре изтиналия карамел.

От продуктите за блата приготвяме кексово тесто.

Изливаме го на тънка струя върху сместа на крем карамела . Ако е в тавичка изливаме сместа на тънка струя точно в средата на съда ако е кексова форма с кръгови движения разпределяме сместа пак в средата ...

Не се притеснявайте , че двете смеси ще се смесят или , че някъде сте сипали повече смес ... при самото печене сместа изплува на повърхността и се разпределя равномерно!
Сравнение мога да дам с това как се отделят олио и оцет като се смесят!

Пече се на водна баня , като водата която наливаме в голямата тава е гореща .
Водата не трябва да завира при печенето . Ако това започне да се случва няма страшно просто долейте малко студена вода .

Ако допуснете да ви заври водата карамела ще стане на шупли , НО това въобще няма да повлияе на вкуса на сладкиша!

Пече се на 180градуса за около 50 мин. Но пак казвам всяка фурна пече различно , просто първия път трябва да наблюдавате печенето и да не допускате завиране ...ако водата ви завира бързо ,просто намалете градусите ,примерно на 160 ...това всяка домакиня трябва сама да си го усети за себе си!

след като се изпече сладкиша а аз това го разбирам след като кексовото тесто се е изпекло хубаво и формата като я разклатя леко не се тресе много!!!

Изключвате фурната вадите сладкиша заедно с тавата за водна баня и го оставяте да изстине ...

След като изстинал добре покривате го със фолио и прибирате в хладилника за една нощ ...пак заедно с тавичката с вода .

Аз лично с тавичката го държах в хладилника само първия път когато го приготвих , следващите пъти го оставям без нея и не съм разбрала да има някаква разлика ...Но по рецепта е така!

Когато го извадим от хладилника , с нож или шпатулка освобождаваме страните ако някъде има залепнало и го обръщаме в поднос ... Карамеленото сиропче се стича и напоява блата ... Вкуса е божествен!

Сладкиша се приготвя много бързо и лесно , особено като му хванете цаката :)))

Единствения му недостатък е ЧАКАНЕТО!


Рецептата е взаимствана от тук

Но аз не съм я изпълнила точно , внесла съм малко промени :)


ДА ВИ Е СЛАДКО!

27 коментара:

  1. Поздравления! Винаги правиш страхотни сладки изкушения

    ОтговорИзтриване
  2. Това много ми хареса, в най-скоро време ще го направя у дома :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Заслужава си труда и чакането :)

    ОтговорИзтриване
  4. Вчера го направих...спазих рецептата 1:1....ставам сутринта с такъв мерак и какво мислите....чисто суров...Сигурна ли сте че го пекохте 50 мин. на 180 С? Аз го пекох един час тестото проверих с клечка за зъби и беше ок, но крема...нищо и половина....излях го в мивката! Само дето пропилях продуктите....съжалявам....адски, че се подведох така

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей ,Анонимен!
    Със сигурност не си първия човек който е правил сладкиша по тази рецепта ,но незнам защо при теб не се е получило. Каква масленост мляко ползва ,аз го приготвих със 3,6% .
    То на крем карамела му е нужно по-малко време от колкото на тестото по-принцип и би трябвало да нямаш този проблем . Държа ли го за една нощ в хладилника? Каква масленост имаше млякото?
    Съжалявам ,че не ти се е получило и дано разбереш къде точно е проблема ,защото определено не е в рецептата.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Цвети се казвам....Млякото Елена 3,2% ..от 21 до 8 сутринта беше в хладилника...правя го за втори път .....първия път по рецепта от един форум пак не стана но поне се ядеше ....на вид беше на светлинни години, от този който е вашия на снимката...реших, че е възможно да е грешна, пекох го и на над 200С темпер. всичко се случва...доста време мина от тогава..попаднах на вашата си викам хайде пак ще пробвам изглежда страхотно....никъде не съм си позволила импровизация...и аз не знам...проблема е в печенето...там е цялата тънкост и затова не се получава..малко му е 50 мин...просто невъзможно да кажа..тестото взе да чернее напараво.. ;(..
    Щеше ми се да намаля продуктите на половина та поне и да не стане да не ме е яд....тази доза на мен лично ми е много за двама души...но си викам да не си правя експерименти спазих всичко....И една друга приятелка два пъти опита да го прави и нейните опити са пълен провал....уж лесен ама не става....Единственото което може би е проблем че го печа в йена глас знам ли....нямам в момента такава форма..в нея ли е трика..но като си помисля приятелката ми го пече в такава и пак не стана....
    Може би като мине яда /че като реших да го обърна сутринта представяте ли си целия този течен крем-карамел как ми заля кухнята.../след месец два ще се пробвам с 1/2 доза и пак ще кажа....
    Хубав ден и на вас!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей Цвети!
    Немога да кажа дали проблема ти е в йената ,не съм го правила във такава форма .Но ако е в такава форма найстина ще му трябва на сладкиша много повече време и според мен трябва да наблягаш на печенето отдолу а отгоре да завиеш с фолио за да не пригаря блата.То нали знаеш ,че си зависи и от фурната . Аз го пека във фурна с вентилатор от двете страни едновременно в най-обикновенна стара форма за кекс ,но гледам по форуми и блогове момичетата го приготвят в тава...пробвай така!Дано следващия път се получи .
    ХУбав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Ееее - страхотно изпълнение!!! Точно в момента нещо подобно е на етап изчакване в хладилника :))... Но твоето е просто ШЕДЬОВЪР!!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Привет Angellove's Cooking ,сладкиша е голяма вкусотия и е любим у дома ... всички много го уважаваме :))
    Очаквам с нетърпение да видя сладкиша който приготвяш , всичко с крем карамел е любимо на съпруга ми !

    ОтговорИзтриване
  10. Kak Vi se polu4ava neznam?????Pri men se slqxa dvete smesi i stana mazalo........Spored men parvo trqbva da se izpe4e krem karamela i posle otgore da se izsipe keksovata smes i otnovo da se pe4e.V protiven slu4ai samo xabim produkti!!!!!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Привет Анонимен!
    Незнам защо при теб са се смесили двете смеси .
    При мен като изсипвам кафявата смес тя първо потъва и после изплува ... но не се смесва с карамелената ...

    Хубави дни!

    ОтговорИзтриване
  12. И аз го правя, но моя далеч не изглежда толкова добре:)))) направо е смехотия моя:)))

    ОтговорИзтриване
  13. Важното е на вкус да е докаран , и на мен не всеки пт ми се получават добре на външен вид ... :)))
    с домашно мляко става най-добре ...
    с купешко ,не знаеш колко вода има в млякото ...а това има огрооомно значение...

    ОтговорИзтриване
  14. ЗДРАВЕЙТЕ,АЗ СЪМ МАРИЯ.НАСКОРО ПОПАДНАХ ТОЧНО НА ТАЗИ РЕЦЕПТА И ВЕЧЕ ТРИ ПЪТИ ПРИГОТВЯМ СЛАДКИША ПО НЕЯ.ПРОСТО Е НЕВЕРОЯТЕН,НЕЗНАМ НА ДРУГИТЕ ДОМАКИНИ ОТКЪДЕ ИМ ИДВАТ ПРОБЛЕМИТЕ.....НЕ СЕ АНГАЖИРАМ ДА ДАВАМ СЪВЕТ ЗА ТОЧНО ВРЕМЕ ЗА ПЕЧЕНЕ,ЗАЩОТО ВСЯКА ПЕЧКА ПЕЧЕ РАЗЛИЧНО.АЗ ГО ПЕКА В ОБИКНОВЕННА ФУРНА НА 150–160 ГРАДУСА ОКОЛО ЧАС И ВСЪЩНОСТ ГО ПРОВЕРЯВАМ С ПОКЛАЩАНЕ НА ТАВИЧКАТА......МОЖЕ ДА ВИ Е СМЕШНО,НО КАРАМЕЛЕНИТЕ СЛАДКИШИ ПРОВЯРЯВАМ ПО ТОЗИ НАЧИН.ЖЕЛАЯ УСПЕХ НА ВСИЧКИ,КОИТО СА РЕШИЛИ ДА ГО ПРОБВАТ,НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАТЕ!СЕТИХ СЕ И ЗА ЕДНА ДРУГА ПОДРОБНОСТ–КУПУВАМ СИ ДОМАШНО МЛЯКО.

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря за рецептата.Сладкиша е невероятен .Правих го и буквално го ометоха в къщи.
    За Цвети-аз го правих в иенска тавичка ,защото исках да гледам процеса на изпичане на карамела.Моя сладкиш се опече за 45 мин. на 200 градуса .Проверяман карамелената част с поклащане на тавичката.
    Вкусен ден !

    ОтговорИзтриване
  16. Казвам се Димитър.
    Случайно минах през този блог и се зачетох.
    Тази торта е любима в нашето семейство и понеже е много бърза и лесна за правене с нея се занимавам само аз. Бих искал да кажа на хората с две леви ръце/да ме извиняват левичарите/ и една четвърт мозък да спрат да пълнят всички форуми с жалките си писаници. Много моля не обвинявайте "Nadia" заради вашата некадърност. Смело мога да гарантирам ,че рецептата е абсолютно реална и изпълнима.Правил съм я над 30 пъти и никога не съм имал проблем.За да съм честен до край имаме 2 разлики , но те не са от значение , при мен млякото е 800мл и яйцата са 5 но пак повтарям ТОВА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ.Десерта е върхъ........

    ОтговорИзтриване
  17. аз също го направих..получи се нещо невероятно..възхитена съм...получи се същото,което виждате на снимката..а за вкуса да не говорим..вече ми е любим сладкиш..смятам да го правя всяка седмица....:))

    ОтговорИзтриване
  18. Вярно е ,че сладкиша е божествен и въобще не е труден!

    Да ви е сладко на всички опитали тази рецепта!

    ОтговорИзтриване
  19. Здравейте! Това е наистина невероятен сладкиш, любим и на моето семейство!С повод и без повод все си го приготвяме! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Здравейте,
    десертът е невероятен,опитвала съм го.Сега се каня да го направя вкъщи,но ми е интересно дали може да стане в силиконова форма за кекс,като захарта се карамелизира в друг съд и после се прехвърли. Ще ми бъди интересно на какво мнение сте по този въпрос. И ако някой е пробвал,нека да каже.Муждудругото съществуват разновидности на рецептата относно количеството на млякото,което означава,че карамеленатта част ще е по-малка,но въпреки това е уникален!!!!!Да ви е сладко,очаквам мнения

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте сладкиша е страхотен и супер лесен за изпълнение! Всички у дома бяха очаровани от резултата!

    ОтговорИзтриване
  22. АНИ
    ЗДРАВЕЙТЕ,ПРАВИХ СЛАДКИША ЗА ПРЪВ ПЪТ И СТАНА СУПЕР.

    ОтговорИзтриване
  23. Зачетох се понеже в момента го правя и попаднах на коментарите. Рецептата е супер, Наде, при мен е малко по-различно количеството на продуктите, но не мисля, че това е проблема. Важно е печенето. След 50 минути, проверете, като леко отлепите блата отстрани, за да разберете дали се е изпекъл карамела. При мен в момента на 50 минута стои течен карамела,направо вода, а блата е изпечен. Оставих за още 10 минути и вече беше готов. Предполагам, че това е проблема. И разбира се чакането в хладилника, задължително!:) Наде, страхотен е при теб! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  24. zdraveite..........az sa6to dnes izprobvax tazi recepta i trqbva da vi spodelq 4e ot parviq pat se polu4i neveroqtno,a vkusa be6e velikolepen......no sa6to da vi spodelq az ne go ostavix za edna no6t v xladilnika za6toto nqmax tarpenie da vidq kakvo se e polu4ilo i go slojix za 4as i polovina vav frizera....posle go obarnax v podnos i se polu4i..A otnosno mlqkoto,az go napravix s doma6no prqsno mlqko.

    ОтговорИзтриване
  25. Ох стискайте ми палци!Моя тъкмо е във фурната.Реших да прочета коментарите и доста се притесних.Кексова форма от старите,само дето сгреших(май),че сложих блата на части с лъжицата.......
    Станислава

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте, покрай сандвичите с хумус, видях и тази добре известна, любима и традиционна в нашето семейство рецепта!
    Ще се опитам малко да помогна на домакините, които са се провалили в опитите си да го направят и тези, които имат намерение да го приготвят за първи път :)
    Мили дами, абсолютно навсякъде в европейските сайтове за кулинария (откъдето е взета и тази рецепта тук) пише, че сладкишът се приготвя за 50 минути на 180 градуса ... Свекърва ми е кувейтка и като ни идва на гости, го приготвя с тези 3 разлики:
    - вместо прясно мляко тя използва сухо
    - яйцата се разбиват отделно и се прецеждат
    - сладкиша се пече повече от 2ч. на температура 120 градуса на предварително загрята фурна
    Вече за не-знам-кой път го приготвям и аз, водейки се по нейната рецепта - всеки път успеха е гарантиран - без шупли, без хабене на продукти, перфектен на вид и вкус!
    Успех на всички, които мислят да го пробват за първи път - дерзайте смело и не позволявайте мненията на някои "просветени" кулинари да ви отказват!

    ОтговорИзтриване

Follow by Email

Възникна грешка в тази притурка